Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Demi Bronmans - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Demi Bronmans - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Demi

17 Oktober 2015 | Australië, Rainbow Beach

Vrij snel alweer, maar zoveel meegemaakt in deze dagen dat ik toch maar weer een verhaaltje ga schrijven!

We zijn een paar dagen in Noosa geweest, leuk hostel allemaal kleuren en ook wel hippie achtig. Mooie wandeling gemaakt naar het national park van noosa.Ik heb wat meer pech gehad deze dagen helaas. Om in het kort te vertellen heb ik sinds juli al rugpijn, alleen ging ik ervan uit dat het door de stress en spanning kwam. Sind ik in Aus ben is het alleen maar erger geworden (ik dacht zal wel door de backpack komen) dus de 2e week al naar de dokter geweest, medicijnen gekregen en klaar. Dat heeft helaas niks geholpen en het werd steeds erger. Dus in Noosa zag ik een chiropractor, daar maar even langs gegaan dus. Die vertelde gelijk dat het niet goed voelde en ik foto's moest laten maken.. bleek er een ruggenwervel onder in mijn rug verschoven te zijn waardoor zenuwen en spieren bekneld zaten en hierdoor dus de vreselijke pijn had ook in mijn benen. 2 keer laten kraken en nu kan ik gelukkig weer fatsoenlijk in bed liggen en zitten. Verder mag en doe ik dus ook gewoon alles alleen met veel pijnstillers en doorbijten, volgende week nog een keer terug en hopelijk is het daarna een beetje vol te houden, moet proberen wekelijks een fysio of chiropractor op te zoeken, maar dat is nogal een hele opgave als ik ga werken in de outback zoals ik wel van plan was.. maar ach ik blijf positief ondanks alles ook hierdoor leer ik weer een heleboel zelf op te lossen!

Nu weer heel wat leukere verhaaltjes!

Na noosa zijn we door gegaan naar Hervey bay, waar Jasmijn en ik een trip gingen maken naar fraser island van 2 dagen en 1 overnachting super gaaf!! Ik heb een dikke spin op m'n arm gehad in de auto, ook nog bijna een giga zwarte slang aangereden die ik voor een tak aanzag totdat die ging slingeren net voor de auto waarna mijn schrik reactie was remmen en daarna gelijk ramen dicht voeten omhoog en gillen! Waarom weet ik niet want ik zat toch veilig in de auto maargoed.. We hebben ook nog vast gezeten in het zand op een plek waar dat heel vaak gebeurde, enorme sporen in heel soft zand waar we dus amper doorheen kwamen. Jas die de auto bestuurde en ik mocht gaan duwen, graven en banden leeg laten lopen met een of ander apparatje tot 16 psi (jaja dat kunnen wij allemaal) daarna door het proberen weg te komen was de motor over verhit dus stonden we mooi een hele tijd met de kap open wachtend tot die weer koud was. Gelukkig wel heel veel mensen die langs reden en iedereen vroeg of alles oke was en kwamen gelijk tips geven etc. Mensen hier zijn zo ontzettend aardig dat het mij gewoon blijft verbazen elke keer. Verder waren er op het eiland zand wegen daar zeg je u tegen, we werden alle kanten opgeslingerd hele hoge heuvels en gaten, ook op t strand werden ww elke keer gelanceerd. Er was veel los zand dus slipte we vaak alle kanten op maar wij als vrouwen deden t echt heel soepel allemaal. Net een groot cross terrein het hele eiland. Dit was echt een ervaring om nooit te vergeten!!!

Na fraser hebben we nog 1 nacht in Hervey bay geslapen en vandaag zijn we door gereden naar rainbow beach, weer langzaam terug naar beneden richting Sydney. Onderweg zijn we langs een kangaroo wildife centre gereden waar we veel kangaroo's hebben gezien en geknuffeld. Ook nog een baby van 4 maanden oud waar de eigenaaresse mee aankwam net voor we weggingen. Super lief om in je armen te houden! Nu blijven we de aankomende 2 nachten in rainbow en daarna via noosa weer verder naar beneden, waar we precies weer gaan stoppen weten we allemaal nog niet.

Dit was het wel weer zo'n beetje, tot snel!

Veel liefs vanuit het zonnige aussie!

  • 17 Oktober 2015 - 15:41

    Mam:

    Ha lieverd!
    Leuk stukje heb je weer geschreven. Met je rug komt het vast wel goed... Misschien kom je in de outback wel in de buurt van een stadje of dorp, waar ze vast wel een fysio hebben. En zowieso je oefeningen goed bijhouden!
    Wat een geweldig avontuur hebben jullie gehad op Fraser Island! Goed hoor, dat jullie jezelf uit het zand hebben gekregen! En ik vind het niet gek dat iedereen stopte om te kijken of jullie hulp nodig hadden... Twee mooie meiden langs de auto... ;)
    Liefs en heel veel plezier met jullie volgende avontuur!
    Mam

  • 24 Oktober 2015 - 17:52

    Mac:

    Super leuk om je verslagen te lezen lieverd
    Echt stoer wat je allemaal doet!

    Erg vervelend van je rug maar komt goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Australië

down under!

Recente Reisverslagen:

02 November 2015

alweer een tijd op pad

17 Oktober 2015

Fraser Island

11 Oktober 2015

1,5 week op pad

02 Oktober 2015

girls on the road

27 September 2015

aankomst & eerste dagen in Sydney
Demi

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 4302

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 22 September 2016

Australië

Landen bezocht: